اخبار عینک

عينك‌ آفتابي‌هايي كه كنار خيابان به فروش مي‌رسند، غيراستانداردند

عينك‌ آفتابي‌هايي كه كنار خيابان به فروش مي‌رسند، غيراستانداردند

عينك‌ آفتابي‌هايي كه كنار خيابان به فروش مي‌رسند، غيراستانداردند

برخي عينك‌هاي آفتابي وارداتي به ويژه آن‌هايي كه در كنار خيابان و به قيمت‌هايي پايين همچون دو هزار تومان به فروش مي‌رسند، هيچ كدام از استانداردهاي لازم از جمله فيلتر جاذب اشعه UV را نداشته و مضر هستند.

محمدرضا لواساني ـ ‌توليدكننده عينك آفتابي ‌ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران ، با بيان اين مطلب افزود: حدود 80 درصد از عينك‌ آفتابي‌هاي موجود در بازار وارداتي است.

وي با بيان اين‌كه عينك‌هاي آفتابي وارداتي در صورت داشتن برند معتبر از كشورهايي همچون ايتاليا ، آلمان ، فرانسه و عينك‌هاي فاقد برند معتبر از كشورهايي شرقي همچون چين، كره و تايوان وارد مي‌شوند، خاطرنشان كرد: البته بعضا نيز ديده شده كه نمونه برخي برندهاي معتبر اروپايي در چين توليد شده و محصولات چيني با برند اروپايي وارد كشور مي‌شود.

اين توليدكننده عينك آفتابي در خصوص چگونگي تشخيص عينك آفتابي استاندارد از غير استاندارد گفت: مصرف كننده به هيچ وجه توانايي تشخيص استاندارد يا غير استاندارد بودن عينك آفتابي را ندارد و در اين موارد به صورت اعتماد بين خريدار و فروشنده عمل مي‌شود.

وي ادامه داد: در توليد عينك‌هاي آفتابي رعايت استانداردها بسيار مهم بوده و شيشه اين عينك‌ها بايد مجهز به فيلتر جذب كننده اشعه UV باشد. همچنين شيشه عينك‌هاي آفتابي بايد عاري از هرگونه موج، هاله رنگ و لكه باشند.

موسسه استاندارد بر واردات عينك آفتابي از مبادي رسمي نظارت كرده و آن‌ها را در آزمايشگاه‌هاي اپتيك دانشگاه شريف و دانشگاه علوم پزشكي تست مي‌كند.

لواساني با بيان اين‌كه برخي فروشندگان، عينك‌هاي آفتابي غيراستاندارد و ارزان قيمت را به عنوان عينك‌ اصل و به قيمت‌هاي بالا ‌مي‌فروشند، تصريح كرد: در حال حاضر موسسه استاندارد بر واردات عينك آفتابي از مبادي رسمي نظارت كرده و استاندارد آن‌ها را در آزمايشگاه‌هاي اپتيك دانشگاه شريف و دانشگاه علوم پزشكي تست مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: بر واردات عينك از مبادي غير رسمي هيچگونه نظارتي نشده و عينك‌هاي وارداتي از اين مبادي معمولا فاقد استانداردهاي لازم هستند.

به گفته او عينك‌هاي آفتابي غيراستاندارد نه تنها از چشم در برابر اشعه آفتاب محافظت نمي‌كنند، بلكه در زمان استفاده از اين عينك‌ها به دليل بازتر شدن عدسي چشم، درصد بيشتري از اشعه مضر UV وارد چشم شده و آسيب بيشتري مي‌رسانند.

مطالب مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *