اخبار عینک

عینك‌ آفتابی استاندارد باید از زیر ابرو تا گونه‌ها را پوشش دهد

عینك‌ آفتابی استاندارد باید از زیر ابرو تا گونه‌ها را پوشش دهد

سلامت نیوز : رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: عینك آفتابی استاندارد باید از زیر ابروها تا نزدیك گونه‌ها را پوشش دهد.

محمد آقازاده‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس«توانا» با بیان اینكه بیشترین تابش اشعه UV خورشید بین ساعت 10 تا 14 بعداز‌ظهر است، اظهار داشت: در این ساعات باید برای جلوگیری از ورود این اشعه به چشم از عینك‌آفتابی استفاده كرد.

هر چه عینك‌آفتابی تیره‌تر باشد نور كمتری از چشم عبور خواهد كرد

وی ادامه داد: عینك‌آفتابی استاندارد باید UV400 داشته باشد و در افرادی كه چشم‌های ضعیفی ندارند باید نور بین 10 تا 30 درصد از چشم آنها عبور كند؛ هر میزان كه عینك‌آفتابی تیره‌تر باشد نور كمتری از چشم عبور خواهد كرد.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران افزود: عینك آفتابی استاندارد باید از زیر ابروها تا نزدیك گونه‌ها را پوشش دهد؛ توصیه می‌شود عینك‌های افتابی از مراكز معتبر تهیه شود چرا كه خرید عینك آفتابی از دستفروشان تنها موجب آسیب رسیدن به چشم‌ها می‌شود.

*عینك‌‌های آفتابی غیر استاندارد باعث سوزش چشم می‌شود

آقازاده ‌امیری در خصوص نحوه تشخیص عینك‌آفتابی غیراستاندارد عنوان كرد: اگر انگشت خود را به روی شیشه عینك آفتابی بكشیم و در این حال شیشه به داخل فرو رود، متوجه خواهیم شد كه عینك آفتابی غیراستاندارد است.

وی تأكید كرد: از علائم عینك‌‌های آفتابی غیراستاندارد می‌توان به سوزش، خارش، سردرد، خشكی چشم و پستی و بلندی دید اشاره كرد.

رئیس انحمن علمی اپتومتری ایران گفت: در دستفروشان و بعضی از مراكزی كه اقدام به فروختن عینك‌های آفتابی می‌كنند، شاهد این هستیم كه از دستگاه‌های تستUV نیز استفاده می‌كنند و افراد بر این باورند كه عینك آفتابی UV خریده‌اند در حقیقت این دستگاه‌ها قلابی بوده و پس از مدتی UV عینك از بین می‌رود.

آقازاده‌ امیری با بیان اینكه توصیه می‌شود افراد برای تهیه عینك‌‌های آفتابی استاندارد تنها به مراكز اپتومتری كه از سوی وزارت بهداشت مجوز دارند مراجعه كنند، ادامه داد: بعضی از مراكز ارائه عینك‌های آفتابی استاندارد از وزارت بازرگانی مجوز دارند ولی عینك‌های آفتابی مناسب با چشم افراد را ارائه نمی‌دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *