اخبار عینک

عینک‌های آفتابی قهوه‌ای بهترین نوع برای افراد کوررنگ

عینک‌های آفتابی قهوه‌ای بهترین نوع برای افراد کوررنگ

محمد آقازاده امیری گفت: عینک‌های آفتابی با کانترس قهوه‌ای بهترین نوع عینک برای افراد کوررنگ است.

محمد آقازاده امیری رییس انجمن علمی اپتومتری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: بهترین نوع عینک آفتابی برای افرادی که مشکل کوررنگی دارند، عینک‌های آفتابی با کانترس قهوه‌ای است.

وی با اشاره به محاسن عینک‌های دودی، خاطر نشان کرد: استفاده از فیلترهای دودی این حسن را دارد که افراد با بینایی طبیعی و بدون مشکل نیز می‌توانند از این نوع عینک استفاده کنند، چرا که شرایط محیط در این نوع عینک تغییر نمی‌کند.

رییس انجمن علمی اپتومتری ایران با اشاره به این‌که مهمترین اصل در عینک‌های آفتابی دارا بودن مشخصات (uv) است، گفت: عینک‌های آفتابی نیابد هیچ گونه نمره و اثرات منشوری بریس ماتیک روی لنز داشته باشد.

وی گفت: عدم استفاده از عینک‌های آفتابی بدون محافظ اشعه UV سبب بروز بیماری‌های چشمی از جمله آب مروارید می‌شود.

آقازاده امیری اظهار داشت: عینک‌های آفتابی که شرایط استاندارد را داشته و می‌تواند به بینایی فرد استفاده کننده کمک می‌کند، باید حداقل uv را محافظت کند تا بافت‌های چشم بتوانند از سلامت لازم برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: در صورت عدم محافظت از uv می‌تواند موجب بروز مشکلاتی از جمله آب مروارید، مشکلات شبیکه چشم و سبب التهاب چشم شود.

امیری تاکید کرد: عینک آفتابی استاندارد نیازمند داشتن شرایطی است که از جمله آن پوشش کامل چشم، قرار گرفتن عینک در زیر ابروها و همچنین نزدیکی عینک به دور تا دور گونه‌ها ست.

آقازاده امیری رییس انجمن علمی اپتومتری ایران در پایان با بیان این‌که رنگ عینک‌های آفتابی برای عده‌ای از افراد مهم و حائز اهمیت است، گفت: افرادی که مشکلات کوررنگی دارند نباید هیچ گاه از فیلترهای سبز رنگ در عینک آفتابی استفاده کنند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *