اخبار عینک

عینک آفتابی نامناسب بیماری آب مروارید را افزایش می‌دهد.

فوق تخصص شبكيه چشم مركز آموزشي درماني شهيد محمدي گفت: عینک آفتابی نامناسب بیماری آب مروارید را افزایش می‌دهد.

عینک آفتابی نامناسب بیماری آب مروارید را افزایش می‌دهد

بندرعباس – خبرگزاری مهر: فوق تخصص شبكيه چشم مركز آموزشي درماني شهيد محمدي گفت: عینک آفتابی نامناسب بیماری آب مروارید را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود صالحی پور با اشاره به فصل تابستان و استفاده از عينك آفتابي گفت : نیاز به یک عینک آفتابی خوب و مناسب همیشه مورد توجه هست ، درشهر های ساحلی جنوب کشور نباید ازمراقبت چشم ها و استفاده از عینک های آفتابی غافل شد . عینک آفتابی استاندارد است که اشعه زیر طول موج 400 نانومتر را جذب کند همچنین باید به طور کامل چشم را بپوشاند و 80 درصد نوری را که به چشم می تابد جذب کند.

فوق تخصص شبکیه چشم مركزآموزشي درماني شهيد محمدي بندرعباس در خصوص رنگ عینک های آفتابی اشاره كرد: بهترین رنگ برای عینک آفتابی رنگ قهوه ای و مشکی است سایر رنگ ها به جز رنگ آبی ممنوعیتي براي استفاده ندارند.

اين فوق تخصص ياد آور شد : عینک های آفتابی با رنگ آبی به علت عدم جذب مناسب اشعه باعث آسیب به چشم می شوند و استفاده از آنها نه تنها هیچ اثر مثبتی در جذب اشعه ندارد بلکه اثرات معکوس نیز خواهد داشت لذا توصیه می شود که از عینک های آفتابی با رنگ آبی استفاده نشود.

صالحي پور ادامه داد: آنچه که حائز اهمیت است آن است که مردم آگاه باشند که قیمت در تعیین عینک آفتابی هیچ نقشی ندارد بسیاری از عینک های آفتابی با قیمت های مناسب نیز، قابلیت جذب اشعه UV را دارند.

فوق تخصص شبکیه چشم مركزآموزشي درماني شهيد محمدي بندرعباس در اين ارتباط توصيه مي كند : عدم استفاده از عینک و یا استفاده از عینک های نامناسب شانس ابتلا به بیمار های چشمی مانند آب مروارید، کاتاراکت، پیر چشمی و آسیب به قرنیه را افزایش می دهد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *