اخبار عینک

ميليونها نفر درجهان به عينك نياز دارند

ميليونها نفر درجهان به عينك نياز دارند

پژوهشگران استراليايي با انتشار يك گزارش جديد جهاني تاكيد كردند كه ميليونها نفر در سراسر دنيا به عينك احتياج دارند اما حتي همين ساده‌ترين وسيله براي حفاظت از چشم‌هايشان را نيز در اختيار ندارند.

به گزارش ايسنا، پژوهشگران دانشگاه نيوسوات ويلز در شهر سيدني استراليا در اين گزارش اعلام كردند كه بيش از يك ميليارد نفر در سراسر جهان با مشكل از دست دادن انعطاف پذيري عدسي چشم و در نتيجه مشكل در بينايي دچار هستند كه نيمي از اين افراد با وجود نياز مبرم و جدي، عينك ندارند تا بتوانند بهتر ببينند.

به گفته متخصصان؛ اين عارضه چشمي در اثر سخت شدن عدسي‌هاي چشم و يا ضعيف شدن ماهيچه‌هايي كه اين عدسي را در كنترل دارند، بروز مي‌كند.

آمارها نشان مي‌دهد: در سال 2005 تقريبا 517 ميليون نفر كه در جهان به اين عارضه مبتلا بوده‌اند يا عينك نداشتند يا عينك آنها نامناسب بوده است.

همچنين از 410 ميليون نفري كه به دليل ابتلا به اين عارضه چشمي و نداشتن عينك قادر به انجام كارهاي عادي روزانه خود نبوده‌اند، 94 درصد در كشورهاي در حال توسعه زندگي مي‌كردند. اين آمار نشان مي‌دهد كه وضعيت مردم كشورهاي در حال توسعه از اين نظر وخيم‌تر است.

در اين گزارش پيش بيني شده اگر روند فعلي ادامه پيدا كرده و هيچ اقدام پيشگيرانه‌اي صورت نگيرد، شمار مبتلايان اين بيماري تا سال 2050 به يك ميليارد و هشت ميليون نفر خواهد رسيد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *