اخبار عینک

همه افراد نیازمند استفاده از عینک آفتابی

همه افراد نیازمند استفاده از عینک آفتابی

همه افراد نیازمند استفاده از عینک آفتابی

عینک آفتابی-بیش از یک چهارم بزرگسالان عینک آفتابی استفاده می کنند و بسیاری از والدین کودکان خود را ملزم به استفاده از عینک آفتابی نمی کنند . تابستان نزدیک است و تقریبا 73 درصد بزرگسالان از عینک آفتابی استفاده می کنند . این در حالیست که نیمی از والدین برای استفاده فرزندشان عینک آفتابی تهیه نمی کنند .

بخش قابل توجهی از مردم نمی دانند که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش علاوه بر اینکه برای پوست ضرر دارد به چشم ها هم آسیب می رساند .

حتی افرادیکه عینک آفتابی دارند در مدت روز زمان اندکی در ظهر فقط از آن استفاده می کنند و بچه ها نیز خیلی دیر شروع به استفاده از آن می کنند . طی مطالعه ای که بر روی ده هزار نفر در سراسر ایالات متحده انجام گرفت محققان دریافتند مردم نمی دانند که عینک آفتابی زدن برای سلامت چشم ها مفید است .

محققان دلایل زیر را برای اینکه مردم از آن استفاده نمی کنند دریافتند :

– نیمی از مردم به سادگی می گویند که فراموش کرده اند .

– 14 درصد مردم عینک ندارند یا عینکشان شکسته است .

– حدود 20 درصد اصلا اعتقادی به اینکه با در معرض نور قرار گرفتن چشمها سلامتیشان به خطر می افتد ندارند .

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش اثرات بلند مدت و کوتاه مدت بر روی چشم ها دارد . کارشناسان می گویند مردم با چشمان آبی بیشتر در معرض خطر آسیب های UV هستند در مقابل افراد با چشمان قهوه ای .

دردراز مدت در معرض نور قرار گرفتن می تواند مشکلاتی نظیر :

– آفتاب سوختگی چشم یا برف کوری : این مشکل بیشتر در زمانی که اسکی بازی می کنید رخ می دهد و حتی می تواند در صورت عدم رسیدگی منجر به نابینایی شود .

– ناخنک چشم : این عارضه همراه با خارش و تورم و … ظاهر می شود که باید با جراحی آن را از بین برد .

– آب مروارید : کدورت عدسی چشم است که در صورتیکه در معرض نور آفتاب در مدت طولانی قرار گرفته باشید بروز می کند .

– دی جنریشن ماکولای : ماکولا در پشت چشم و در وسط شبکیه است . آسیب به سلولهای عصبی در ماکولا می تواند شما را در تشخیص رنگها دچار مشکل کند و تاری در جزئیات را بهمراه بیاورد .

برخی از شهرهای بزرگ دنیا شاخص UV بالایی دارند . این یعنی زمانیکه خورشید به بالاترین سطح ممکن از زمین می رسد .

5 شهری که در معرض اشعه ماوراء بنفش شدید هستند عبارتند از :

– سان خوان ، پورتوریکو با 286 روز

– هونولولو 253 روز

– میامی 201 روز

– تمپابی 171 روز

– نیواورلئان 163 روز

واقعا تعجب آور است که 20 درصد از پاسخ دهندگان باور نمی کردند که چشمشان به دلیل قرارگیری در معرض اشعه ماوراء بنفش در معرض خطر است . برای متقاعد کردن مردم به استفاده از عینک آفتابی باید آنها را با خطرات در معرض UV قرار گرفتن در زمان طولانی آشنا کرد .

حتی می توان به جوانترها این را متذکر شد که عینک آفتابی باعث کاهش چین و چروک در اطراف چشم می شود . لازم نیست که عینک های آفتابی گران قیمت بخرید همین که آنها از شما در مقابل دو اشعه UVA و UVB محافظت می کنند کافیست .

باید توجه کنید که عینک خود را در کیف ، ماشین یا حتی در کنار لوازم ورزشیتان قرار دهید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید .

منبع:سلامت نیوز

مطالب مرتبط

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *