اخبار و مطالب

جلوگیری از ناخنک

به گفته یک فوق تخصص قرنیه، یکی از عوامل مهم بروز عارضه ناخنک در چشمها، نور آفتاب است که برای جلوگیری و پیشگیری از بروز آن باید از عینکهای آفتابی مناسب استفاده شود.

به گفته یک فوق تخصص قرنیه، یکی از عوامل مهم بروز عارضه ناخنک در چشمها، نور آفتاب است که برای جلوگیری و پیشگیری از بروز آن باید از عینکهای آفتابی مناسب استفاده شود.

 

به گزارش پایگاه خبری آنلاین110

به گفته یک فوق تخصص قرنیه، یکی از عوامل مهم بروز عارضه ناخنک در چشمها، نور آفتاب است که برای جلوگیری و پیشگیری از بروز آن باید از عینکهای آفتابی مناسب استفاده شود.

دکتر احمد سلامت راد اظهار داشت: ناخنک یک رگ اضافی است که به تدریج ملتهب شده و روی قرنیه چشم را می پوشاند و دید را مختل می کند. علت نامگذاری این عارضه با عنوان ناخنک این است که شکل آن شبیه ناخن است و روی قرنیه شفاف را می پوشاند. عوامل محیطی مانند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، خشکی و گرمای هوا و وجود گردوخاک در محیط کار و زندگی از علل بروز این عارضه است.
وی ادامه داد: عارضه ناخنک در بین کشاورزان، دریانوردان و ساکنان مناطق جنوبی ایران و حاشیه کبیر شایعتر است اما عوامل ژنتیکی و وراثت نیز در بروز این عارضه نقش مهمی دارد.
او گفت: این عارضه بیشتر از سنین 30 تا 40 سالگی به بالا در افراد بروز می کند و برای پیشگیری از بروز این عارضه افراد به ویژه آنهایی که محل کارشان در محیط باز قرار دارد مانند کشاورزان باید از عینک های آفتابی مناسب پولاریزه و یا دارای UV 400 استفاده کنند.

سلامت راد در مورد راه های درمان این عارضه اظهار داشت: افرادی که ناخنک آنها کوچک است با استفاده روزانه سه بار از اشک مصنوعی و عینک های آفتابی مناسب می توانند این بیماری را تاحدودی درمان کنند. اما افرادی که اندازه ناخنک چشم آنها وسیع تر است و روی قرنیه و دید آنها را گرفته است، باید جراحی شوند.|ایرنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *