اخبار و مطالب

قیمت بالا ، کیفیت بالا درمورد عینک آفتابی مصداق ندارد

برخی مردم برای انتخاب عینک آفتابی ترجیح می دهند سراغ عینک آفتابی با قیمت بالا بروند و می پندارند قیمت بالا نشانگر کیفیت بالاست اما جراحان و متخصصان بیماری های چشم در این زمینه نظر دیگری دارند دراین زمینه جراح ومتخصص بیماری های چشم وفلوشیپ استرابیسم فسا معتقد است: اگرچه اکثر افراد درانتخاب عینک آفتابی بیشتر به جنبه های زیبایی آن توجه می کنند اما باید به خاطر داشت قیمت بالای عینک آفتابی نشانه بهتر بودن عینک نیست.

شیراز – ایرنا – برخی مردم برای انتخاب عینک آفتابی ترجیح می دهند سراغ عینک آفتابی با قیمت بالا بروند و می پندارند قیمت بالا نشانگر کیفیت بالاست اما جراحان و متخصصان بیماری های چشم در این زمینه نظر دیگری دارند

دراین زمینه جراح ومتخصص بیماری های چشم وفلوشیپ استرابیسم فسا معتقد است: اگرچه اکثر افراد درانتخاب عینک آفتابی بیشتر به جنبه های زیبایی آن توجه می کنند اما باید به خاطر داشت قیمت بالای عینک آفتابی نشانه بهتر بودن عینک نیست.

دکترمحمد تقی نائینی ، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت:انتخاب یک عینک آفتابی مناسب می تواند توانایی بینایی افراد را افزایش دهد وبا جلوگیری ازعبور امواج زیان آور به سلامتی چشم کمک فراوانی کند.

وی بیان کرد: دریک بررسی که در سال 1995 میلادی درکشور استرالیا انجام شد ، میزان جذب اشعه بسیاری ازعینک های با علامت تجاری شناخته شده و با قیمت بسیار بالا برابر با عینک های معمولی ومتوسط است.

این جراح ومتخصص بیماری های چشم افزود:اشعه ماورای بنفش به عنوان یک اشعه مضر برای چشم شناخته می شود که عامل آن نور خورشید است ودر ایجاد برخی از بیماری ها همچون آب مروارید ، ناخنک ، سرطان های پوست وبرخی از مشکلات شبکیه نقش دارد.

نائینی اظهارکرد: یک عینک آفتابی با تیرگی مناسب می تواند تا حد بسیار زیادی مانع از ورود این اشعه به چشم شود و امروزه استفاده ازعینک آفتابی درجوامع مختلف ودر …

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *