اخبار عینک

دو ميليون نفر در تهران از عينک استفاده مي کنند

دبير علمي پانزدهمين سمينار چشم پزشکي فارابي گفت: در تهران دو ميليون نفر از عينک استفاده مي کنند که عينک درصد قابل توجهي از آنها شماره مناسبي ندارد و همين امر باعث کم بينايي شديد در آنها مي شود.

دکتر “سيد حسن هاشمي” به مناسبت برگزاري پانزدهمين سمينار چشم پزشکي فارابي در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نامناسب بودن شماره عينک ، کم بينايي و عوارضي نظير حوادث شغلي و يا تصادفات رانندگي را به دنبال دارد.

وي افزود: با توجه به اينکه قشر وسيعي از مردم به علت مشکلات مختلف چشمي از عينک استفاده مي کنند پرداختن به موضوعي همچون جراحي هاي رفراکتيو بسيار ضروري به نظر مي رسد.

وي گفت: بر اساس آمار موجود دو ميليارد نفر در کل دنيا مبتلا به عيوب انکساري شامل نزديک بيني، دوربيني و آستيگماتيسم هستند که البته در ايران ، آمار دقيقي از شمار افراد مبتلا به عيوب انکساري وجود ندارد، اما مي توان گفت درصد زيادي از افراد مبتلا هستند و اصلا عيوب انکساري را بيماري محسوب نمي کنند.

دبير علمي پانزدهمين سمينار ساليانه بيمارستان فارابي با اشاره به اينکه هم اکنون در کل رشته طب، عمل جراحي آب مرواريد شايعترين عمل جراحي است ، گفت: هم اکنون جراحي رفراکتيو يعني جراحي هايي که به منظور رفع عيوب انکساري چشم صورت مي گيرد در حال رقابت با اين عمل جراحي است.

دکتر هاشمي در خصوص توانايي هاي علمي ايران در چشم پزشکي يادآور شد: ايران از نظر درمان هاي جراحي چشم پزشکي و از جمله در بخش جراحي هاي رفراکتيو در تمام زمينه ها شامل دانش و تجهيزات و نيروري انساني کاملا به روز و در سطح کشورهاي پيشرفته اروپايي و آمريکايي قرار دارد.

دبير عملي پانزدهمين سمينار ساليانه بيمارستان فارابي با اشاره به برگزاري اين سمينار علمي از 8 تا 11 ارديبهشت ماه در محمود آباد مازندران گفت: در اين سمينار به موضوع جراحي هاي رفراکتيو پرداخته مي شود.

جراحي هاي رفراکتيو منظور جراحي هايي است که براي رفع عيوب انکساري چشم (دور بيني، نزديک بيني و آستيگماتيسم) انجام مي شود.

دکتر هاشمي يادآور شد: در اين سمينار حدود 700 نفر از متخصصان چشم از سراسر کشور شرکت کرده اند که طي برگزاري کنگره در جريان جديدترين روش هاي جراحي عيوب انکساري چشم قرار مي گيرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *