اخبار عینک

قيمت يا مدل عينك آفتابي دليل بر مناسب بودن آن نيست

قيمت يا مدل عينك آفتابي دليل بر مناسب بودن آن نيست

قيمت يا مدل عينك آفتابي دليل بر مناسب بودن آن نيست

پژوهشگران و متخصصان استراليايي تاكيد كردند: قيمت و يا مدل عينك آفتابي كه اغلب به هنگام خريد اين وسيله بيش از هر فاكتور ديگري مورد توجه خريداران است، نمي‌تواند از چشم‌ها در برابر پرتوهاي مضر خورشيدي محافظت كند.

به گزارش ايسنا، متخصصان انجمن اپتومتريك آمريكا در اين باره يادآور شدند: اين شيوه انتخاب براي خريد عينك آفتابي كه قطعا كاربرد پزشكي آن حائز اهميت است، مناسب و عاقلانه نيست.

دكتر گريگوري دبليوگود، متخصص اپتومتري و سخنگوي انجمن اپتومتريك آمريكا در اين رابطه اظهار داشت: تماس بيش از حد با اشعه فرابنفش خورشيدي، مشكلات و ناراحتي‌هاي مختلفي ممكن است بوجود آورد كه بروز آب مرواريد مربوط به بالا رفتن سن و يا تحليل قرنيه از جمله آنها هستند. ساير اختلالاتي كه ممكن است در اثر اين تشعشعات بروز كند رشد غيرطبيعي سطح چشم است كه گاهي حتي ممكن است باعث آفتاب سوختگي چشم‌ها شود.

اين مشكلات باعث تاري ديد، تحريك پذيري، قرمزي، جاري شدن اشك، از دست دادن موقت ديد و در برخي موارد حتي منجر به از دست دادن بينايي به طور كامل مي‌شود. به اين علت متخصصان توصيه مي‌كنند مردم از عينك‌هاي آفتابي مرغوب با كيفيت مناسب و محافظت بالا در برابر نورخورشيد استفاده كنند و هنگام خروج از ساختمان ترجيحا از كلاه‌هاي نقابدار استفاده نمايند. بعلاوه برخي از لنزهاي چشمي حاوي مسدود كننده‌هاي پرتوفرابنفش هستند كه به محافظت از چشم‌ها كمك مي‌كند. با توجه به مطالب فوق و ضرورت حفاظت از چشم‌ها انجمن اپتومتريك آمريكا توصيه‌هايي را در اين زمينه ارائه كرده كه به قرار زير است:

– حتي در روزهاي ابري و در فصل زمستان هم براي محافظت از چشم‌ها از عينك مناسب استفاده كنيد.

– از عينك‌ها يا لنزهاي آفتابي استفاه كنيد كه 99 تا 100 درصد جلوي تشعشعات فرابنفش A و B بگيرد و 75 تا 90 درصد از نور مرئي را كنترل كند.

– اطمينان حاصل كنيد كه شيشه‌هاي عينك به طور كامل از نظر رنگ يكسان باشند و هيچ نقص يا ايرادي نداشته باشند.

– از عينك‌هاي با شيشه دودي استفاده كنيد چون بدون اينكه رنگ اجسام را تغيير دهند از شدت نور مي‌كاهند.

– به طور منظم براي اطمينان از سلامت و ديد مناسب چشمانتان را با كمك متخصص تست كنيد و عينك خود را بر اساس آخرين دستورالعمل‌هاي حفاظت در برابر اشعه فرابنفش تهيه نماييد.

در پايان اين انجمن تاكيد مي‌كند؛ استفاده از عينك آفتابي براي كودكان و نوجوانان كه ساعات بيشتري را در خارج از منزل هستند، ضروري‌تر است.

مطالب مرتبط:

20درصد عينك هاى آفتابى در بازار غير استاندارد است

300 محل غير مجاز عينك هاى آفتابى جمع آورى شد

ساعات خاص استفاده از عينک آفتابي و مضرات عينک هاي غير استاندارد

عينك آفتابى

عينک آفتابى سبز يا قهوه اى به چشم نزنيد

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *